Sony 2012

I-landsproblem
Sony Pictures Home Entertainment - Sverige har en sida på Facebook där de marknadsför sina DVD-/BluRay-släpp och hur gör man det bäst? Jo; den gamla hederliga "sälj grej med tjej"-tekniken!

"Kuddkrig - Scarlett Johansson vs. Megan Fox... Vem vinner?"

Jag har bara lite svårt att se exakt vad det är för grej de försöker marknadsföra... Ingen av tjejerna har någon film hos Sony just nu. Sony SKULLE kunna marknadsföra sina filmer (som kommande James Bond- eller The Amazing Spider-Man-filmen) med att snacka om... filmerna? ELLER så skulle de kunna ha en kukmätar-tävling med Daniel Craig och Andrew Garfield! Nä, det är ju inte lika kul som att snacka rattar.

Det är 2012, Sony. 2012! Men det känns som om jag är tillbaka på 80-talets skolgård där vi småpojkar fnissade över vem som hade störst bröst; Sabrina eller Samantha Fox? Men vi visste inte bättre - vi var unga, dumma och jobbade inte med marknadsföring.




Fortsättning:
Sony 2012 har tagit bort sitt inlägg!


bloglovin

Follow JanneFantastic on Twitter

 

Kommentera inlägget här:

 
Follow on Bloglovin

Kommentarer:

1 Babetten:

skriven

Jag kollade in deras FB-sida efter att folk delat bilden och tittade igenom lite av deras tidigare inlägg. Med kommentarer som "Like a baws!

Filmdukens coolaste boss är __________!", "Bästa filmen som börjar på C?", "Mors dag idag! Glöm inte ringa och gratta! U are welcome… :)" etc känns det som att deras officiella Facebooksida drivs av fjortiskillar.

2 Janne Fantastic

skriven

Ja... Suck



Det finns faktiskt tusentals arbetslösa filmnördar som skulle kunna ta över de där fjortisarnas jobb.